6 oznak, że potrzebujesz projektanta

Żyjemy w czasach, gdzie dla większości firm dobra promocja to kwestia być albo nie być. Dbałość o wizerunek pomaga przetrwać na rynku i wyróżnić się na tle innych. Dlatego coraz więcej osób decyduje się na zatrudnienie specjalistów od marketingu oraz projektantów graficznych, by wesprzeć biznes w walce o klienta.

Jeżeli jeszcze zastanawiasz się, czy profesjonalne usługi graficzne są ci potrzebne zapoznaj się z poniższą listą. Pomoże ci ona dokonać słusznych decyzji i zadbać o widoczność twojej firmy na rynku.

 

1. Niespójny wizerunek

Wszystkie Twoje materiały marketingowe wyglądają jakby zostały zebrane ze skrzynki na listy sąsiada? Nawet każda jedna wizytówka ma inny odcień czerwieni, a na Facebooku obrazki mienią się jak w kalejdoskopie?

Na spójność wizerunku składa się szereg różnych komponentów. Jednym z nich jest ujednolicona szata graficzna projektów zarówno tych drukowanych jak i przeznaczonych na ekrany komputerów i urządzeń mobilnych.

Czemu jest to takie ważne? Ponieważ jak to często w życiu bywa – liczy się pierwsze wrażenie. Żyjemy w natłoku informacji, chaosu komunikacyjnego. To sprawia, że spójność wizerunku w dużym stopniu przyczynia się do widoczności naszej firmy lub marki.

Jeżeli wszystkie materiały promocyjne, tworzone są bez strategii w oparciu o nasze prywatne przekonania oraz preferencje, może się okazać, że nasze ciężko wydane pieniądze nie trafią do naszego odbiorcy. Bowiem w grupie siła.

Wachlarz spójnych wizerunkowo materiałów graficznych będzie potężnym filarem Twojej komunikacji z klientem.

 

2. Materiały niskiej jakości

Drukarnia po raz kolejny odrzuciła pliki do druku ponieważ zdjęcia były za niskiej rozdzielczości? Przecież na ekranie komputera wyglądały ok. Kolory nie wyszły tak jak poprzednio, zdjęcia się rozpikselowały, a czcionki rozsypały?

Nieważne, czy projektujesz na cele internetu, czy druku ilość warunków technicznych, którym projekt musi spełniać, może nas przyprawić o zawrót głowy.

Nie każdy przypadkowy przechodzień będzie ci potrafił nazwać błędy, które wypłynęły w produkcji, ale niemalże każdy będzie potrafił wskazać, która ulotka wygląda bardziej profesjonalnie – Twoja, czy konkurencji.

 

grafik komputerowy współpraca

 

 

3. Grafiki nie na czasie

Nie chodzi za podążanie ślepo za trendami, bo dobra identyfikacja wizualna przetrwa próbę czasu. Jednak realia się zmieniają i nawet największe marki muszą dostosowywać się do ewoluującego rynku. Coca cola, Apple, Google… Nawet Facebook wprowadza zmiany na przestrzeni lat chociaż na pierwszy rzut oka wszystko wygląda tak samo.

Ponieważ design to nie tylko ładny wygląd, ale przede wszystkim funkcjonalność, czytelność i użyteczność wraz ze zmianą charakterystyki klienta, jego potrzeb i świadomości konsumenckiej, dobrze jest przyjrzeć się, czy nie zostajemy w tyle za konkurencją.

Nie trzeba daleko szukać. Wystarczy otworzyć przeglądarkę internetową i posurfować w sieci przez kilkanaście minut, by przenieść się w odległe czasy animowanych gifów i szalonych gradientów.

Co mówi nam przestarzała grafika i skostniały wizerunek? Najprawdopodobniej, że my również stoimy w miejscu, a informacje zawarte w serwisie są z pewnością nieaktualizowane. Ciężko budować na tym zaufanie odbiorców.

Jeżeli ciężko określić ci, czy wizerunek twojej firmy jest na czasie, najlepiej zgłoś się do specjalisty. Sprawny projektant będzie potrafił wskazać nie tylko elementy, które trzeba zmienić, ale również takie, które warto zostawić.

 

4. Czujesz się zagubiony w technicznych terminologiach

Dpi, ppi, piksele, spady, responsywność, grid, retina, CMYK i RGB. Nie wspominając o tych przeklętych bitmapach i rastrach.

Kto to w ogóle wymyślił! Jasne nie są to rzeczy, których nie można się nauczyć. Trzeba się jednak zastanowić, czy mamy na to czas. Czy zaoszczędzimy pieniądze, gdy kolejne godziny będziemy dłubać w inDesignie, by pozbyć się wstrętnych bękartów. Czy w tym czasie nie lepiej skupić się na kontakcie z klientem i pracy nad poszerzeniem naszej oferty?

Profesjonalny grafik komputerowy jest cennym członkiem Twojego zespołu. Nie tylko pomoże Ci zaoszczędzić czas i pieniądze, ale również wyeliminuje dodatkowy stres związany z braniem wszystkiego na własne barki.

 

5. Potrzebujesz zmiany

Nie tylko ty jesteś znudzony monotonnym wałkowaniem tych samych kolorów i zdjęć. Twoi klienci też już nie są pod wrażeniem. Czasem wystarczy drobna zmiana, byśmy nagle znów poczuli powiew świeżości. Dodatkowo spojrzenie osoby z zewnątrz, która posiada odpowiednie doświadczenie może przynieść nieoczekiwane i pozytywne efekty.

To grafik oceni, czy wizerunek firmy wymaga generalnego remontu, czy jedynie nieznacznego liftingu. Pozwoli również ominąć niepotrzebne koszty związane z nieprzemyślanymi decyzjami.

 

6. Twój produkt nie trafia do odpowiedniej grupy odbiorczej

To część szczerszego zagadnienia, a porządnie zaprojektowane materiały to prawdopodobnie jedynie część problemu. Jeżeli masz wrażenie, że Twoja komunikacja trafia w próżnię, warto się zastanowić czemu tak się dzieje. Odpowiedni specjalista od marketingu będzie potrafił ocenić, gdzie leży problem.

Tak się składa, że żyjemy w czasach, gdzie jednym z najważniejszych zmysłów wpływającym na sprzedaż jest wzrok. Kolejny raz – liczy się pierwsze wrażenie, a wolny rynek podnosi poprzeczkę bardzo wysoko.

Mali przedsiębiorcy muszą bić się o uwagę konsumenta z dużym markami o nieograniczonym budżecie na reklamę  i marketing. Nie ma tu miejsca na pomyłki. Musimy trafić z naszym przekazem w samo sedno. Inaczej będzie nam ciężko się wypromować.

Nie oznacza to, że dobre projekty graficzne muszą być drogie, by spełnić swoją funkcję.

 

Podsumowanie

To jednak tylko niektóre z powodów dla, których warto jest nawiązać współpracę z profesjonalistą, który wesprze szeregi Twojej firmy, zadba o materiały wysokiej jakości i pomoże ci w drodzę do sukcesu.

A co jeżeli nie stać cię na zatrudnienie grafika na stałe, twoja firma to jednoosobowa działalność, potrzeby graficzne twojego biznesu nadal są na tyle skromne, że zatrudnianie kogoś na pełen etat odpada. Zastanów się nad nawiązaniem zdalnej współpracy z grafikiem godny zaufania, który posiada odpowiednie doświadczenie i jest łatwy w komunikacji. Pomoże ci to zaoszczędzić pieniądze i zaowocuje w podniesieniu poziomu zaufania u twoich odbiorców.

Jeżeli interesuje cię nawiązanie współpracy z profesjonalistą skontaktuj się ze mną. Z chęcią pomogę ci wyróżnić twój biznes na tle innych za pomocą materiałów graficznych skrojonych na miarę.

0 Shares:
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

You May Also Like