Darmowe narzędzia do budowania marki osobistej

narzędzia do budowania marki osobistej

Budowanie marki osobistej to dziś bardzo ważny temat. Tym bardziej jeśli startujesz z biznesem, chcesz być freelancerem lub szukasz pracy. Dzięki rozpoznawalnemu wizerunkowi i pozycji eksperta masz większą szansę na zdobycie odpowiednich klientów.

Z marką osobistą nie powinieneś zwlekać do ostatniej chwili. Budowanie wizerunku zajmuje czas i wymaga determinacji. Dlatego warto zacząć jak najwcześniej.

O marce osobistej freelancera pisałam już wcześniej. Dziś publikuję listę narzędzi, które mogą ułatwić Ci pracę.

Content marketing w budowaniu marki osobistej

Content is a king – tak mawiają za granicą. Czy to sprawdza się w Polsce? Jasne. Treści, które umieszczasz w sieci są Twoja długoterminową inwestycją. Pomagają Ci zaistnieć w swojej kategorii jako ekspert. Dzięki temu pokażesz klientom, że masz wiedzę i doświadczenie, by mogli Ci zaufać. Ciekawe treści, które zainteresują Twoją grupę odbiorczą możesz publikować na rózne sposoby. Z mojego punktu widzenia – czym więcej źródeł tym lepiej. Oto pare z nich.

Artykuły z zewnętrznych źródłach

Jeśli chcesz trafić do większej grupy odbiorczej, pomyśl o publikowaniu prac lub artykułów na stronach, które oglądają Twoi potencjalni klienci. Prócz oczywistych magazynów i portali, w których musisz przejść weryfikację redaktorów, możesz posłużyć się takimi serwisami jak Medium, które proponują bardziej zdemokratyzowany proces publikacji artykułów.

Podcast

To popularne źródło informacji dla wielu spragnionych wiedzy. To dobry sposób na dzielenie się swoim spostrzeżeniami i budowania społeczności wokół marki. Szczególnie idealny dla, którzy niezbyt dobrze czują się przed kamerą.

Blog

Posiadanie bloga pozwoli Ci na większą kontrolę. To dobry punkt pośredni pomiędzy kanałami w social mediach, a momentem kiedy Twoi odbiorcy będą gotowi zamienić się w klientów. Mimo, że zajmuje więcej czasu to tam możesz prawdziwie pokazać na co Cię stać. Pokażesz również siebie jako osobę konsekwentną i na którą można liczyć, ponieważ blog wymaga systematyczności.

Social media

To już zupełnie oczywiste, że ciężko wypromować biznes bez social mediów. I nawet jak sam nie jesteś wielkim fanem tego rodzaju narzędzi, musisz się liczyć z tym, że Twój biznes może uciec uwadze innych, jeśli nie będzie go na FB lub Insta.

Ebook

To coraz popularniejsza forma publikowania treści. Powszechna dostępność narzędzi do składu i publikacji wydawnictw elektronicznych i większe możliwości dotarcia do odbiorców, sprawiają, że niemal każdy może wydać ebooka. Ma to swoje dobre i złe strony. Bowiem czasem ciężko zdecydować, czy treści są warte naszej uwagi, ale zdecydowanie publikacja ebooka pomoże Ci dotrzeć do nowych odbiorców i podwyższyć poziom zaufania odbiorców.

Networking w budowaniu marki osobistej

Po polsku zwykłe/niezwykłe nawiązywanie wartościowych kontaktów. Jeśli śledzisz co w światku biznesowym się dzieje, pewnie widzisz, że to słowo co rusz pojawia się na językach. Coraz więcej organizuje się spotkań networkingowych, na konferencjach są specjalne wydarzenia, które umożliwiają zawiązanie nowych znajomości, które mogłyby pozytywnie odbić na biznesie. Dobra sieć kontaktów pozwoli Ci na rozszerzenie świadomości marki i dotarcie do większego grona osób. Pozawala też na naukę od osób, które są dalej w całym procesie.

Linkedin

Przez wiele lat Linkedin był traktowany jako miejsce do zamieszczania CV. Tak naprawdę nikt nie wiedział po co. Wiele osób lekceważyło te narzędzie. W ostatnim czasie Linkedin stał się jedny, z najlepszych darmowych narzędzi do nawiązywania branżowych kontaktów, które faktycznie mogą odmienić życie zawodowe. Platforma słynna jest z wysokich, organicznych zasięgów. W porównaniu do Facebooka łatwo tam dotrzeć do właściwych osób. Jeśli nie po to, by znaleźć klientów (zazwyczaj B2B), to by nawiązać kontakty ze specjalistami z branży.

Meetup

To platforma, na której znajdziesz wiele interesujących wydarzeń mniej lub bardziej branżowych. Zazwyczaj można znaleźć tam wiele spotkań dla freelancerów, digital nomads, czy specjalistów w konkretnych dziedzinach. Nie lekceważ jednak tych mniej profesjonalnych. Hobbistyczne spotkania mogą sprawić, że znajdziesz potencjalnych klientów, których się nie spodziewałeś.

Oprogramowanie w budowaniu marki osobistej

Asana – narzędzie do zarządzania zadaniami

Pomoże Ci się zorganizować. Będziesz mógł w łatwy sposób śledzić postęp działań i co jeszcze jest do zrobienia.

Planoly – narzędzie do planowania postów na Instagramie

Jeśli chcesz promować swoją markę osobistą na Instagramie, Planoly pomoże Ci zaplanować posty i uzyskać zadowalający efekt w budowaniu feedu. Te narzędzie do planowania postów na Instagramie jest dostępne w darmowej i płatnej wersji.

Canva – darmowe narzędzie do tworzenia grafik

Ok, wiem, wielu projektantów wstrzyma oddech. Pewnie dostanie mi się podwójnie, bo sama jestem designerem. Jednak z doświadczenia wiem, że wielu klientów chce wziąć sprawy w swoje ręce i chce tworzyć elementy graficzne w przystępnym dla nich czasie. Zdania nie zmienią. Dlatego moim zdaniem lepiej zaproponować narzędzie, które im to ułatwi niż przekonywać na siłę do swoich racji. Canva jest intuicyjnym narzędziem, które przyda się do tworzenia podstawowych grafik, np. na social media.

Strategia w budowaniu marki osobistej

Zanim jeszcze wskoczysz do wypróbowywania tych wszystkich programów i zaczniesz publikować treści dla swoich odbiorców, jest parę rzeczy, na które powinieneś zwrócić uwagę. Elementy strategii marki, które pomogą Ci wyklarować to o czym mówisz i do kogo, pozwolą Ci się lepiej skupić i trafić szybciej do odpowiedniej grupy osób. Jednym z nich jest…

Archetyp marki

To personifikacja marki. Dzięki określeniu archetypu w łatwiejszy sposób zachowasz spójność w komunikacji oraz będziesz w stanie nawiązać więź z odbiorcami. Więcej na ten temat pisałam w tych dwóch artykułach, które opisują pokrótce charakter każdego z 12 archetypów.

Archetyp marki – ludzka twarz brandu, cz.1

Archetyp marki – ludzka twarz brandu, cz. 2

Możesz też rozwiązać darmowy quiz, który pomoże Ci w określeniu archetypu marki.

4 Shares:
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

You May Also Like