Darmowe narzędzia do budowania marki osobistej

narzędzia do budowania marki osobistej

Budowanie marki osobistej to dziś bardzo ważny temat, kiedy startujesz z własnym biznesem, chcesz być freelancerem lub wtedy kiedy szukasz posady. Dzięki rozpoznawalnemu wizerunkowi i pozycji eksperta masz większą szansę na zdobycie odpowiednich klientów i zdobyciu pracy marzeń.

Z marką osobistą nie powinieneś zwlekać do ostatniej chwili. Budowanie wizerunku zajmuje czas i wymaga determinacji. Dlatego warto zacząć jak najwcześniej.

O marce osobistej freelancera pisałam już wcześniej. Dziś publikuję listę narzędzi, które mogą ułatwić Ci pracę.

Content marketing w budowaniu marki osobistej

Content is a king – tak mawiają za granicą. Czy to sprawdza się w Polsce? Jasne. Treści, które umieszczasz w sieci, są Twoja długoterminową inwestycją. Pomagają Ci zaistnieć w swojej kategorii i przyciągnąć osoby zainteresowane tym, co masz do powiedzenia. Dzięki temu pokażesz klientom, że masz wiedzę i doświadczenie, by mogli Ci zaufać. Ciekawe treści, które zainteresują Twoją grupę odbiorczą, możesz publikować na różne sposoby. Przyjęło się, że im więcej punktów styku tym lepiej. Jednak ważne, by wiedzieć, które kanały przynoszą nam najwięcej zysku i na nich skupić swoją uwagę. Oto parę z nich.

Czytaj więcej: Jak zadbać o swoją markę osobistą, gdy nie masz energii na media społecznościowe

Artykuły z zewnętrznych źródłach

Jeśli chcesz trafić do większej grupy odbiorczej, pomyśl o publikowaniu prac lub artykułów na stronach, które oglądają Twoi potencjalni klienci. Prócz oczywistych magazynów i portali, w których musisz przejść weryfikację redaktorów, możesz posłużyć się takimi serwisami jak Medium, które proponują bardziej zdemokratyzowany proces publikacji artykułów.

Podcast

To popularne źródło informacji dla wielu spragnionych wiedzy. To dobry sposób na dzielenie się swoim spostrzeżeniami i budowania społeczności wokół marki. Szczególnie idealny dla tych, którzy niezbyt dobrze czują się przed kamerą.

Blog

Posiadanie bloga pozwoli Ci na większą kontrolę na swoją marką osobistą. To dobry punkt pośredni pomiędzy kanałami w social mediach, a momentem kiedy Twoi odbiorcy będą gotowi zamienić się w klientów. Mimo że pisanie długich form zajmuje więcej czasu, to tam możesz prawdziwie pokazać, na co Cię stać. Zaprezentujesz się również jako osoba konsekwentna, ponieważ blog wymaga dużej systematyczności.

Social media

To już zupełnie oczywiste, że ciężko wypromować biznes bez social mediów. I nawet jak sam_a nie jesteś wielkim fanem_ką tego rodzaju narzędzi, musisz się liczyć z tym, że Twój biznes może uciec uwadze innych, jeśli nie będzie go na FB lub Insta.

Ebook

To coraz popularniejsza forma publikowania treści. Dostępność narzędzi do składu publikacji elektronicznych sprawiają, że niemal każdy może wydać e-booka. Zdecydowanie takie wydawnictwo pomoże Ci dotrzeć do nowych odbiorców i podwyższyć poziom zaufania u kontrahentów.

Networking w budowaniu marki osobistej

Po polsku zwykłe/niezwykłe nawiązywanie wartościowych kontaktów. Jeśli śledzisz, co w światku biznesowym piszczy, pewnie widzisz, że to słowo co rusz pojawia się na językach przedsiębiorców. Organizuje się coraz więcej spotkań networkingowych, na konferencjach są specjalne wydarzenia, które umożliwiają zawiązanie nowych znajomości. Dobra sieć kontaktów pozwoli Ci na rozszerzenie świadomości marki i dotarcie do większego grona osób. Pozwala też na naukę od osób, które są dalej w całym procesie.

Linkedin

Przez wiele lat Linkedin był traktowany jako miejsce do zamieszczania CV. Wiele osób też lekceważyło to narzędzie. Jednak w ostatnim latach Linkedin stał się jednym, z najlepszych darmowych narzędzi do nawiązywania branżowych kontaktów, które faktycznie mogą odmienić życie zawodowe. Platforma słynna jest z wysokich, organicznych zasięgów. W porównaniu do Facebooka łatwo tam dotrzeć do właściwych osób. Jeśli nie po to, by znaleźć klientów (zazwyczaj B2B), to by nawiązać kontakty ze specjalistami z branży.

Meetup

To platforma, na której znajdziesz wiele interesujących wydarzeń mniej lub bardziej branżowych. Zazwyczaj można znaleźć tam wiele spotkań dla freelancerów, cyfrowych nomadów oraz specjalistów z konkretnych dziedzin. Nie lekceważ jednak tych mniej profesjonalnych eventów. Hobbistyczne spotkania mogą sprawić, że znajdziesz potencjalnych klientów tam, gdzie się nie spodziewałaś_eś.

Oprogramowanie w budowaniu marki osobistej

Asana – narzędzie do zarządzania zadaniami

Pomoże Ci się zorganizować. Będziesz mogła_ógł w łatwy sposób śledzić postęp działań i co jeszcze jest do zrobienia.

Planoly – narzędzie do planowania postów na Instagramie

Jeśli chcesz promować swoją markę osobistą na Instagramie, Planoly pomoże Ci zaplanować posty i uzyskać zadowalający efekt w budowaniu feedu. To narzędzie do planowania postów na Instagramie jest dostępne w darmowej i płatnej wersji. Możesz też skorzystać z darmowego Facebook Creator Studio. Nie zapewnia ono jednak dobrego podglądu naszego profilu.

Canva – darmowe narzędzie do tworzenia grafik

Ok, wiem, wielu projektantów wstrzyma oddech. Pewnie dostanie mi się podwójnie, bo sama jestem projektantką. Jednak z doświadczenia wiem, że wielu klientów chce wziąć sprawy w swoje ręce i chce tworzyć elementy graficzne w przystępnym dla nich czasie. Zdania nie zmienią. Dlatego moim zdaniem lepiej zaproponować narzędzie, które im to ułatwi niż przekonywać na siłę do swoich racji. Canva jest intuicyjnym narzędziem, które przyda się do tworzenia podstawowych grafik, np. na social media.

Strategia w budowaniu marki osobistej

Zanim jeszcze wskoczysz do wypróbowywania tych wszystkich programów i zaczniesz publikować treści dla swoich odbiorców, jest parę rzeczy, na które powiniennaś_eś zwrócić uwagę. Elementy strategii marki, które pomogą Ci wyklarować to, o czym mówisz i do kogo, pozwolą Ci się skupić i szybciej trafić do odpowiedniej grupy osób. Jednym z nich jest…

Archetyp marki

To personifikacja marki. Dzięki określeniu archetypu w łatwiejszy sposób zachowasz spójność w komunikacji oraz będziesz w stanie nawiązać więź z odbiorcami. Więcej na ten temat pisałam w tych dwóch artykułach, które opisują pokrótce charakter każdego z 12 archetypów.

Archetyp marki – ludzka twarz brandu, cz.1

Archetyp marki – ludzka twarz brandu, cz. 2

Możesz też rozwiązać darmowy quiz, który pomoże Ci w określeniu archetypu marki.

1 Shares:
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

You May Also Like