Kiedy jest czas na re-design logo?

kiedy jest czas na re-design logo

Istnieje wiele mitów na temat tego, co oznacza dobrze zaprojektowane logo. Mimo, że wszyscy wydają się mieć własne zdanie na ten temat, często sami mamy pewne podejrzenia kiedy po jakimiś czasie, znak przestaje spełniać swoją rolę. To może to być właśnie sytuacja, gdy twoja firma potrzebuje re-designu logo.

Wielu z nas w działaniach marketingowych skupia się na projekt logo i ma nadzieję, że pomoże nam ono szybciej dotrzeć do upragnionego celu. Mimo, że logo nie jest rozwiązaniem wszystkich problemów, zdecydowanie może pomóc ustalić naszą pozycję na rynku.

Bardzo często, zwłaszcza na początku podróży, trudno jest spojrzeć na rzeczywistość w szerszej perspektywie i przewidzieć przyszłość. Dlatego po latach może okazać się, że nawet najlepszy znak wymaga zmiany. W tym artykule postaram się pokazać kilka sytuacji, w których powinniśmy szukać profesjonalnego projektanta , aby pomógł nam w przeprowadzeniu tych zmian.

Zacznijmy od podstaw. To pytanie ma wiele różnych odpowiedzi, głównie z powodu błędnych przekonań o tym jaką rolę powinno spełnić dobre logo . Wielu z nas uważa, że musi ono po prostu wyglądać dobrze i dosłownie demonstrować to, co robimy. Prawda jest jednak nieco inna.

Jeśli nasze decyzje opierają się wyłącznie na osobistych preferencjach (co nam się podoba lub też nie), po pewnym czasie możemy zmienić zdanie w zależności od nastroju lub tego, co mówią nam osoby z otoczenia. Jednak zasady projektowania są dość ściśle określone i opierają się głównie na funkcjonalności i użyteczności.

Dobre logo musi być trafne, pokazywać istotę naszej działalności, być proste, ale nie ogólne. Logo pełni funkcję identyfikacyjną firmy i pomaga ją zapamiętać.

Robiąc krok wstecz

Cofnięcie się o krok i spojrzenie na zagadnienie z nowej perspektywy może być najlepszym sposobem na upewnienie się, że nasze stare logo ma wszystko to, czego potrzeba, aby nasza marka się wyróżniała.

Po spojrzeniu na projekt pod innym kątem, możemy zorientować się, że logo, które mamy od 1998 r., nie służy już tak, jak powinno. Nadal nie mamy pewności, co jest nie tak, ale wyraźnie widać, że elementy identyfikacji nie nadążają za strategią naszej firmy, ani za zmianami technologicznymi.

Więc co może być nie tak, możesz zapytać? Przyjrzyjmy się tej sprawie…

Potrzebujesz re-designu logo, gdy jest ono przestarzałe

Dobre logo powinno być ponadczasowe, ale nawet najlepsze projekty przechodzą od czasu do czasu mały lifting, aby nadążyć za stale zmieniającą się rzeczywistością. Podążanie za trendami może być jedną z gorszych decyzji, które początkujący przedsiębiorcy popełniają przy tworzeniu znaku firmowego, ale im aktualniej on wygląda, im bardziej zgodny, tym lepiej.

Przyjrzyjmy się przejściu z papierowej formy komunikacji do świata cyfrowego. Nowe narzędzia zmusiły marki do uproszczenia znaków, aby wyglądały dobrze na ekranach komputerów. Dalsze zmiany dotyczyły urządzeń mobilnych. Dobrze prosperująca firma zazwyczaj posiada alternatywne wersje dedykowane małym rozdzielczościom ekranu tak, by ich brand wyglądał jak najbardziej profesjonalnie.

Niektóre firmy decydują się na dokonanie dużych zmian i nadanie logo zupełnie nowej formy. Jest to odważny krok, na który mogą pozwolić sobie tylko wybrani. Dla mniejszych, ale już rozpoznawalnych marek, dobrym pomysłem będzie prawdopodobnie zastosowanie metody małych kroków w celu wprowadzenia nowego wyglądu.

Potrzebujesz re-designu logo, jeśli nie jest tożsame z charakterem firmy

Wielu z nas przykłada dużą wagę do wyglądu logo i jest to jedna z pierwszych rzeczy, które staramy się uzyskać, rozpoczynając działalność. Niektórzy wiedzą, czego potrzebują, niektórzy zatrudniają profesjonalnego grafika, inni proszą rodzinę o radę. Ale rozwijanie własnej marki jest jak stąpanie po niepewnym gruncie i pełne niespodziewanych zwrotów akcji. Po drodze dużo się zmienia. Po pewnym czasie profil firmy może odwrócić się o 180 stopni. Tym samym zaczyniemy służyć zupełnie innej publiczności.

Tak jak wspomniałam wcześniej, logo musi pokazywać istotę firmy. Jeśli zmienimy publiczność, zdamy sobie sprawę, że nasze logo niczego im nie przekazuje lub, co gorsza, mówi coś zupełnie innego niż powinno. W tej sytuacji prawdopodobnie rozważymy  jego przeprojektowanie.

Pamiętaj, że logo nie musi się podobać każdemu. Jednak powinno pokazywać charakter Twojej firmy, być zapamiętywalne i funkcjonalne.

 

grafik komputerowy współpraca

Potrzebujesz re-designu logo, gdy sprawia ono dużo problemów

Dzieje się tak często, gdy sami decydujemy się zabrać za projektowanie. Korzystamy z bezpłatnego oprogramowania, wybieramy obrazy z Internetu (nie zachęcam do tego typu praktyk). Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyniku i co ważne, udało nam się zaoszczędzić mnóstwo pieniędzy. Ale niezadbanie o podstawowe aspekty techniczne może nas kosztować więcej niż oszczędzimy.

Jeśli planujesz używać logo na materiałach drukowanych, tekstyliach i materiałach cyfrowych, nie znając wymagań technicznych, może to spowodować kosztować cię dużo frustracji i sporo pieniędzy.

Musisz ponownie zaprojektować logo, gdy jest ono zbyt skomplikowane

Wyobraź sobie bardzo szczegółowe logo do haftowania, w małym rozmiarze na kawałku tkaniny. To dobry test jakości dla twojego projektu. Pokaże to, czy jest design jest wystarczająco prosty, aby poradzić sobie z różnymi technikami eksploatacji. Wszystkie szczegóły muszą być jasne i czytelne nawet w małych rozmiarach.

Więc co to znaczy zbyt skomplikowane:

  1. ma zbyt wiele szczegółów,
  2. elementy są zbyt małe,
  3. ma zbyt wiele kolorów lub skomplikowany gradient.

Podczas pracy nad marką – na wypadek, gdy logo jest bardziej złożone – niektórzy projektanci dodają alternatywne wersje, aby wyglądało one dobrze w małym rozmiarze.

Powinniśmy pamiętać: dobry projekt nie polega na dodawaniu kolejnych elementów. Chodzi o odejmowanie i pozostawienie tego, co naprawdę ważne.

Potrzebujesz re-designu logo, gdy nie podąża za rozwojem Twojej firmy

Jeśli na samym początku nie zainwestujemy w dobrego projektanta, który jest w stanie przewidzieć w jaki sposób firma ewoluuje w przyszłości, możemy napotkać problemy wynikające głównie z tego, że logo nie nadąża nad rozrostem naszego biznesu. Firma poszerzyła swoja ofertę o nowe elementy, ale Twoje logo nie jest wystarczająco elastyczne, aby konsekwentnie różnicować wszystkie jej aspekty.

Rozpoczynając projektowanie logo powinniśmy wziąć pod uwagę możliwy rozwój przedsiębiorstwa. Zdarza się jednak, że czasami ewolucja wykracza poza nasze oczekiwania i kończymy z logo, które trudno dostosować do nowej rzeczywistości. To może być znak, że powinieneś przemyśleć strategię i zdecydować się na re-design logo.

Zmiana logo i dopasowanie do nowej rzeczywistości powinny być wykonane w sposób bardzo przemyślany. Pamiętaj, że wszystkie znaki muszą być spójne i łatwo rozpoznawalne.

 

Gdy zależy nam na naszej wizualnej reprezentacji, chcemy, aby wszystkie elementy odzwierciedlały naszą działalność w najlepszy możliwy sposób. Przyjrzenie się bliżej projektowi logo może przynieść korzyści twojej firmie. Re-design to duży krok, ale ważny sposób na pokazanie swoim klientom, że jesteś na bieżąco ze strategią biznesu.

 

0 Shares:
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

You May Also Like