Sygnalizowanie w budowaniu wizerunku marki

budowanie wizerunku marki sygnalizowanie informacji

Jeśli tu jesteś, oznacza to, że interesuje Cię budowanie wizerunku marki. Może nawet już masz skończoną strategię i stoisz w gotowości do jej wdrożenia. Jednak dla wielu przedsiębiorców takich jak Ty, wcielenie tego wszystkiego w życie, jest sporym wyzwaniem.

Nic dziwnego. To gdzie powinnaś_ieneś zamieścić poszczególne elementy takie jak wizja, misja, czy pakiet korzyści może nie być takie oczywiste. Dlatego w wielu przypadkach przesadzamy z nadmiarem informacji lub umieszczamy je bardzo chaotycznie.

Ważne, by pamiętać, że nie wszystko musi być powiedziane i nie wszystko wymaga precyzyjnych wyjaśnień. W brandingu często bowiem jedynie sygnalizujemy pewnie informacje, zamiast je przegadywać.

Jakie elementy strategii marki możemy sygnalizować przy budowaniu wizerunku marki

Poniższe elementy nie wymagają używania słów (przynajmniej nie za każdym razem), by je zakomunikować. Wystarczy dobór odpowiednich narzędzi, by pokazać odbiorcom, że oferta lub produkt jest dla nich i czego mogą się po nich spodziewać.

  • Grupa odbiorcza – Kiedy Twój potencjalny klient odwiedza Twoją stronę internetową dobrze, gdyby od razu zrozumiał_a, że to miejsce dla niej/niego. Dlatego to do kogo kierowany jest produkt lub oferta warto powiedzieć wprost. Ubranie to w krótki, słowny komunikat jak pitch elevator, jest dobrym rozwiązaniem. Jednak nie wszystkie narzędzia marketingowe, które używasz, mają tą samą przejrzystą strukturę, jak witryna internetowa. Wyobraź sobie, że Twój potencjalny klient trafił na Twój profil na Instagramie. Szybko skrolluje Twoje konto, by upewnić się, że jest to coś, co ją/jego interesuje. Masz tylko kilka sekund, by zatrzymać go/ją na dłużej. Co robisz?
  • Emocje – mają to do siebie, że często trudno je opisać. Przy budowaniu wizerunku marki opowiadanie o tym, jak odbiorca będzie się czuł, po skorzystaniu z Twojej oferty, może trącić myszką. Dlatego warto dobrze się zastanowić, ile powinno być powiedziane wprost, a ile zasygnalizowane z użyciem odpowiednich narzędzi.
  • Wartości – to element, który pomoże Ci przyciągnąć właściwych klientów, którzy docenią Twoje starania. Jednak przy budowaniu wizerunku marki, nie zawsze mamy miejsce na to, by te wartości w pełni opisać. Dodatkowo zbyt mocne skupienie na nich może sprawić, że przekaz stanie się mało konkretny i wypełniony nic nieznaczącymi frazesami. Na szczęście wartości można sygnalizować na różne sposoby i nie musi to być jedynie mission statment na Twojej stronie internetowej.
  • Korzyści płynące z produktu lub oferty – opisując produkt lub ofertę warto pamiętać o podkreśleniu korzyści dla klienta, jednak te informacje mogą być zasygnalizowane również na inne sposoby niż tylko za pomocą słów.

Jakie narzędzia wykorzystywać w budowaniu wizerunku marki do sygnalizowania informacji

Sygnalizowanie za pomocą zdjęć

To jeden z najlepszych i najbardziej wymownych sposobów na sygnalizowanie elementów strategii w budowaniu wizerunku marki. W ten sposób możesz zaznaczyć grupę odbiorczą, poprzez pokazywanie osób, które odpowiadają Twojemu idealnemu klientowi; możesz pokazać odpowiednie emocje i wizję sukcesu. W jaki sposób?

– wybieraj zdjęcia, na których znajdują się osoby, które należą do grupy odbiorczej, którą chcesz przyciągnąć. By to zrobić, musisz dobrze poznać, kim te osoby są. Dzięki temu odbiorca podświadomie zrozumie, że to oferta kierowana do osób takich jak on_a.

– pokazuj je w okolicznościach, które wskazują na sukces, odmianę ich losu po skorzystaniu z Twoich usług. Jeśli prowadzisz studio jogi dla kobiet, pokaż je szczęśliwe, zrelaksowane pełne energii. Jeśli jesteś właścicielką_em kwiaciarni, na zdjęciach pokaż sytuację, w której Twój klient zdołał uszczęśliwić kogoś bliskiego piękną wiązanką.

– zdjęcia mają potencjał do przekazywania emocji bez konieczności użycia jakichkolwiek słów. Prócz pokazywania osób w odpowiednim stanie emocjonalnym, możesz skupić się również na symbolach obecnych w kulturze, kolorach, czy otoczeniu.

Czytaj więcej: Czy wiesz kim jest twój klient? Określ profil idealnego klienta.

Sygnalizowanie za pomocą kolorów

Nie muszę Ci chyba mówić, że kolory to niezwykły nośnik emocji. Odpowiednio dobrane potrafią zmienić nasz nastrój, zasygnalizować, to czym się zajmujemy i wartości, które towarzyszą naszej marce. Dobierając odpowiednią paletę, możesz zasygnalizować, w jakim segmencie znajduje się Twoja marka lub jakich materiałów używasz do produkcji. Jeśli posiadasz markę z kosmetykami naturalnymi z wyższej półki, poprzez dobranie naturalnej, minimalistycznej palety, możesz bez słów pokazać, że w Twojej ofercie znajdują się produkty kierowane do osób szukających eko-luksusu.

Czytaj więcej: Kolor dla marki – jak go wybrać

Budowanie wizerunku i sygnalizowanie, a opinie zadowolonych klientów

Faktycznie, by przekazać opinie klientów, potrzebujesz słów, jednak pozwalają Ci one przemycić wiele dodatkowych informacji. Do kogo kierowana jest oferta, emocje i wartości to tylko niektóre z nich. Prócz tego, w wiarygodny sposób, możesz pokazać, jak przyczyniasz się do ich sukcesów. Ciężko przecenić to narzędzie.

Sygnalizowanie za pomocą mniej oczywistych elementów identyfikacji marki

Dla przedsiębiorców, którzy nie mają nic wspólnego z projektowaniem, może być to dość karkołomne zadanie. Jednak warto pamiętać o tym, że każdy element identyfikacji wizualnej sygnalizuje ważne dla odbiorcy informacje. Doskonałym przykładem jest np. typografia / użyty krój pisma, który może sugerować emocje i segment rynku, w którym chcemy zaistnieć.

Czytaj więcej: Kluczowe elementy identyfikacji wizualnej – co należy uwzględnić

Storytelling a sygnalizowanie w budowaniu wizerunku marki

Jeśli prowadzisz swoje media społecznościowe, piszesz bloga lub tworzysz treści na YouTube, może okazać się, że storytelling to Twój sprzymierzeniec. Historie, które opowiadasz na swoich kanałach internetowych, pozostają z odbiorcami na dłużej. Sygnalizują emocje i wartości, które charakteryzują Twoją markę. Jeśli używasz przykładów, by wytłumaczyć jakieś zjawiska, postaraj się wybierać je tak, by mówiły o Twojej grupie odbiorczej lub o rzeczach, które są dla niej ważne.

Dobór partnerów biznesowych

To z kim współpracujesz i kogo polecasz może wiele powiedzieć o tym co jest dla Ciebie ważne. Dlatego dobór odpowiednich partnerów biznesowych, którzy kierują się podobnymi wartościami, wzmocni Twój wizerunek. Odbiorcy podświadomie połączą fakty i zbudują sobie pełniejszy obraz Twojej marki.

Mam nadzieję, że te informacje pomogą Ci budować bardziej spójny wizerunek i lepszą komunikację. Jeśli masz pytania, zostaw komentarz poniżej.

0 Shares:
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

You May Also Like